Circolo fotografico AVIS Mario Giacomelli Osimo -

Circolo Fotografico AVIS "Mario Giacomelli" OSIMO -http://www.cfosimo.it/

Saturday, July 12, 2014

Lo Spasimo


La storia della chiesa di Santa Maria dello Spasimo (comunemente conosciuta come "Lo Spasimo") inizia attorno al 1506 in onore della Madonna che soffre "spasima" dinanzi a Cristo in croce. Nel corso degli anni questo edificio ha subito notevoli trasformazioni. da chiesa a teatro, a lazzaretto, a magazzino di grano e cereali, a albergo dei poveri, a ospedale, a deposito di merci varie compresa la neve utilizzata per rinfrescare bevande e realizzare gelati. A metà del settecento crollò la volta della navata centrale della chiesa, che non verrà mai più ricostruita. Oggi lo Spasimo è uno dei più bei luoghi di risalto internazionale, ricco di magia che ospita innumerevoli rappresentazioni culturali di tipo teatrale, musicale e mostre. Scattare foto in un luogo così ricco di storia, all’interno di un edificio a forma di chiesa sotto il cielo, e con un grande albero cresciuto dentro è stata un’esperienza molto emozionante.


The history of the Church of Santa Maria dello Spasimo (commonly known as "Lo Spasimo") starts around 1506 in honor of the Madonna suffering "pang" in front of Christ on the cross. Over the years this building has undergone significant transformations. From church to theater, to lazzaretto, to a wheat and cereals warehouse to, a poor man's Hotel, to an hospital, to a deposit of various goods including snow used for refreshing drinks and ice cream. At mid-eighteenth century  the ceiling of the nave of the Church collapsed, which will never be rebuilt. Today Lo Spasimo is one of the most beautiful places of international prominence, full of magic that is home to countless cultural representations of theatrical, musical and type exhibitions. Take pictures in a place so rich in history, inside a building in the shape of a Church under heaven, and with a large tree grew up in was a very exciting experience.







No comments:

Post a Comment

I thank you very much for your visit to my portfolios and I will appreciate if you would like to comment my photos. Have good light! Enjoy your life! Tito